Wat heeft jullie gemotiveerd om het Green Key-certificaat te behalen en hoe heeft het jullie bedrijfsvoering veranderd?
Hotel Schiphol is, als familiebedrijf, zich bewust van haar impact op mens en milieu en zijn ervan overtuigd dat continuïteit en groei gewaarborgd kan worden door Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Green Key helpt ons om continu focus te hebben op de verbetermogelijkheden.
Welke duurzame maatregelen hebben jullie specifiek geïmplementeerd om aan de Green Key-criteria te voldoen?
Hotel Schiphol vindt het belangrijk om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de toekomst van onze samenleving en ook de regio. Onze gasten bieden we duurzame keuzes en willen de gezondheid van gasten en medewerkers stimuleren. Voedselverspilling willen wij tegengaan en afvalscheiding optimaliseren. Onze CO2 footprint willen we verlagen door energiebesparing en volgen we de technische ontwikkelingen en innovaties op de voet.
Hoe reageren jullie gasten op jullie duurzame initiatieven en het feit dat jullie een Green Key-gecertificeerd bedrijf zijn?
Hotel Schiphol communiceert open met gasten en medewerkers over haar visie op MVO en Green Key. Wij geloven erin dat duurzaam ondernemen de sleutel is voor een gezonde toekomst van gasten, medewerkers en organisatie. En merken ook dat gasten het als vanzelfsprekendheid beschouwen en waarderen onze inspanningen op dat gebied.
Welke uitdagingen hebben jullie ondervonden tijdens het verduurzamingsproces en hoe hebben jullie die overwonnen?
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Green Key kan alleen maar als het een wezenlijk onderdeel vormt van het ondernemingsbeleid. Daarbij hoort ook dat er gecommuniceerd wordt met de medewerkers, zodat het integraal onderdeel wordt van de dagdagelijkse bedrijfsactiviteiten. Dit vraagt continu aandacht en zorg.
Alle medewerkers van Hotel Schiphol zijn actief betrokken bij het uitvoeren van het duurzaamheidsbeleid en komen met leuke en goede ideeën en initiatieven. Het ultieme Gouden Green Key niveau is dan ook te danken aan hun!